KAKO TO RADE HRVATSKI MEDIJI ?!

Na zakazanu konferenciju za tisak Hrvatskog Svjetskog Sabora ( 29.09 2005. Zagreb; Kaptol 12) nije se odazvao nijedan pozvani medij. Obavijest je poslana Vecernjem listu, Vjesniku, Jutarnjem listu, Globusu, Nacionalu, Slobodnoj Dalmaciji, Glasu Istre, Glasu Koncila, Fokusu, HRT i RTL. Najavljeno ocitovanje ove udruge cije programe i zakljucke kao svi podržavaju, po unaprijed poslanim temama ( izborni Zakon, odnos Države i iseljeništva, pretvorba ), izgleda nije bilo interesantno nikome. HSSD ocito u svojim redovima nema «simpaticnih» tajkuna spremnih pokazati narodu što su to sebi novog kupili i izgradili. Nema ni «velebnih» investitora tajanstvenog porijekla imovine ni vjecnih politicara u tranziciji iz jedne interesne grupacije u drugu.

U vrijeme kad se, na deklarativnom principu, žestoko medijski prepucavaju struje bivših i sadašnjih vlastodržaca, kad jedni otkrivaju kako su nas pljackali drugi, neovisna, «neobojana» istina nije poželjna. Svaka je misao o funkcioniranju Države opasna ukoliko iza nje ne stoji materijalni interes.

Što to u zakljuccima drugog opceg Sabora Domovinske i Iseljene Hrvatske nije popularno domacem politickom miljeu?

Osim zamjerki na Izborni Zakon ( inzistiranje na zamjeni sadašnje partitokracije demokracijom), tu je i jasan stav o kriminalu pretvorbe:

- Bilo kakav kriminal napravljen u pretvorbi, koji je oštetio RH i njezino stanovništvo, treba se proglasiti veleizdajom, te se pocinioce mora pod hitno procesuirati, bez obzira koju državnu ili društvenu dužnost su obnašali ili se na njoj zatekli. Sam deklarativni stav o nezastarijevanju kriminala u pretvorbi ne rješava ništa, ukoliko se ne poduzmu konkretni koraci.

- Kriminal nacinjen u pretvorbi HSSD smatra ratnim profiterstvom koje je žestok oblik ratnog zlocina. Takve ratne zlocince treba procesuirati u domovini, a ukoliko se pokaže da je prevelika moc optuženika u zemlji, može se proces prebaciti i u Haag ( spajanje ugodnog s korisnim op.a.).

- Svu imovinu stecenu protupravnom pretvorbom potrebno je zaplijeniti, te se sama pretvorba mora vratiti na pocetak.

- Zbog prevelike financijske moci privatizacijskih profitera predlažemo formiranje gradanske komisije za nadziranje provedbi, kako istražnih procesa, tako i samog tijeka sudenja. Predlaže se da komisiju cine bivši radnici oštecenih poduzeca.

Ima još «groznih» zakljucaka:

Zabraniti prodaju nacionalnog bogatstva na nacin da se politickim institucijama oduzme pravo prodaje. Maksimalna dopuštena metoda kojom bi se nadalje smjeli služiti je koncesija.

Zabrana prodaje zemljišta uz more i dr. površina od strateškog interesa ( odnosi se na vec prodane objekte smještene na državnom zemljištu). Umjesto prodaje neka se daju u najam vlasnicima objekta.

Takoder se iz druge perspektive (suprotno od one javne, apoteozne) govori o pravosudu i društvenim prilikama:

7. ZAKON O PRAVOSUĐU

- Pravosude se mora osposobiti za brzo i efikasno obracunavanje s krupnim i organiziranim kriminalom. Potrebno je uvesti program zaštite sudaca, tužitelja i krunskih svjedoka.

- Potrebno je korigirati zakone u pravosudu u smislu brzog rješavanja sporova i kriminalnih djela.

- Svim pravosudnim organima potrebno je uvesti jaku unutarnju kontrolu.

a. TREBA STROGO ODVOJITI ZAKONODAVNU, SUDSKU I IZVRŠNU VLAST

- omoguciti da svaki stup vlasti funkcionira nezavisno sukladno ovlastima, a na temelju Ustava i Zakona

b. STROGA DEPOLITIZACIJA SUDSTVA, POLICIJE VOJSKE I DRŽAVNE UPRAVE

- glavni kriterij za zapošljavanje u tim službama mora biti sposobnost

c. SKIDANJE IMUNITETA SABORSKIH ZASTUPNIKA PREPUSTITI

PREDSTAVNIKU SUDSKE VLASTI umjesto da o tome glasa Sabor. Poznato je zbog kojih razloga je imunitet dan. U svim ustalim slucajevima automatski se briše.

U zakljuccima se nalazi i reagiranje na nekoliko, slucajno ili namjerno, neodgovornih zakonodavnih rješenja (ostavinske rasprave u nadležnosti javnih bilježnika- enormno povecanje troškova za nasljednike; pojeftinjenje državnog aparata umjesto ekspanzije svakojakih poticaja; uskladba krivicnog i prekršajnog Zakonika – skretanje odšteta ka žrtvama umjesto uobicajenih inkasacija u državni proracun…). Uvedene su i zamjerke na odnos spram iseljeništva, podsjetnik na sredstva iznesena u poratnom razdoblju i sugestije na urbanisticka zbivanja. Predlaže se smanjenje broja Županija uz kojeg ide i smanjenje birokratskog aparata itd., itd…

No sve to ipak nije dovoljno da bi nekog zagolicalo. Usprkos galopirajucim ovrhama koje, nad stvaraocima nacionalnog bogatstva, provode uglavnom strancima «šaptom pale» strateške institucije, Hrvatska inzistira na nepravednom legalizmu. Što reci?! Možda da je legalista takvog tipa bio i, iz povijesti nam poznata figura, Franjo Tahi. No, takva «skandalozna» razmišljanja ocito nisu poželjna u medijima. « Sacuvaj nas Bože ignoranata « - rekao bi naš pokojni osnivac, gospodin Žarko Dolinar.

www.hssd.hr

HRVATSKI SVJETSKI SABOR

Niko Šoljak prof. ing.

 

 

 

INDEX